HÄNDEL A L’ÒPERA
escenes d’amor, venjança i traïció
Orquestra Barroca Catalana
Lídia Vinyes Curtis, mezzosoprano
Manfredo Kraemer, violí i direcció
ORQUESTRA BARROCA CATALANA
L’Orquestra Barroca Catalana neix l’any 1993 amb la idea de divulgar i recuperar repertori dels segles XVII i XVIII. Els seus membres, majoritàriament residents a Catalunya, són músics especialitzats en interpretació històrica (violins: Santi Aubert, Elisabeth Bataller, Angela Moro, Ricart Renart, Guadalupe del Moral; violes: Natan Paruzel, Núria Pujolràs; violoncel: Ruth Verona; contrabaix: Mariona Mateu; clavicèmbal: Jordi Reguant). El repertori interpretat, tant instrumental com operístic i religiós, és ampli. Es podria destacar la recuperació d’obres de Domènec Terradellas, Francesc Valls, Emanuele d’Astorga i Manuel i Josep Pla, entre altres.
MANFREDO KRAEMER
PRIMER VIOLÍ I DIRECTOR
Va començar els estudis de violí a Còrdova (Argentina) i va continuar en 1984 a la Hochschule für Musik Köln, amb F. J. Maier.
L’any 1985, amb companys seus de la universitat, va fundar l’orquestra Concerto Köln i, un any després, convidat per R. Goebel, col·labora amb el prestigiós grup Musica Antiqua Köln.
Una intensa activitat concertística, com a solista o director, i al voltant de cent compromisos anuals, el duen arreu del món.
En 1996 va crear el grup instrumental The Rare Fruits Council, els enregistraments del qual han rebut diversos premis. L’any 2000 funda La Barroca del Suquía a Còrdova, que es considera l’orquestra actual amb instruments d’època més important a Llatinoamèrica, oferint obres mestres del Barroc en versió original. Des del 1991 col·labora estretament amb J. Savall, com a primer violí de Le Concert des Nations. Considerat per la BBC Music Magazine (2004) un dels més destacats violinistes barrocs de l’actualitat, la seva discografia comprèn més de quaranta títols.
LÍDIA VINYES CURTIS, MEZZOSOPRANO
Música polifacètica, violinista professional de Barcelona, estudia cant líric amb el mestre Jorge Sirena i s’especialitza en violí barroc i música antiga al Conservatori Superior de Tolosa i a la Schola Cantorum Basiliensis. Treballa com a violinista a l’Orquestra Barroca Catalana, a l’Ensemble Baroque de Limoges, entre altres formacions barroques.
Guanya la Bachwoche de la Bachakademie de Stuttgart 2013. Col· laboradora com a solista habitual del director Helmuth Rilling per les Passions i Cantates de J. S. Bach a la sala Tchaikovsky de Moscou, a la Thomaskirche de Leipzig i al City-Hall de Hong-Kong, Sigiswald Kuijken també la convida en aquest repertori per Alemanya, Bèlgica i el Japó, així com amb l’Ensemble Bach-Vokal de Stuttgart amb l’organista i director Kay Johannsen.
El seu camí per l’òpera comença amb Josep Pons per a fer de Pirene en L’Atlàntida de M. de Falla amb l’ONE, debuta al Liceu amb el seu valorat Ascanio de Benvenuto Cellini, al Théâtre des Champs Élysées, al Teatro Real en la darrera producció de Rodelinda de G. F. Händel, entre altres.
Dirigida recentment per Gustavo Dudamel cantant la Novena de L. van Beethoven, ha interpretat la Cantata BWV 170 per a Alto, junt amb Juan de la Rubia i l’Orquestra Barroca Catalana a l’Auditori de Barcelona i ha gravat amb la BBC Orchestra l’obra d’Enric Granados Goyescas per Harmonia Mundi.