Divendres, dia 5 de juliol a les 22:00
A la plaça de Sant Pere Sallavinera

HÄNDEL A L’ÒPERA

escenes d’amor, venjança i traïció

Orquestra Barroca Catalana
Lídia Vinyes Curtis, mezzosoprano
Manfredo Kraemer, violí i direcció

Esgotada la venda anticipada. Es poden aconseguir entrades una hora abans de l’espectacle a taquilles.

1a. PART

G. F. Händel (1685-1759)
Giulio Cesare (1724)
Concerto grosso Op. 6 No 1 – A tempo giusto – allegro
Recitatiu: Vani sono i lamenti
Ària: Svegliatevi nel core (escena de Sesto)

Tolomeo (1728)
Recitatiu: Inumano fratel, barbara madre
Arioso: Stille amare (escena de Tolomeo)

Rodelinda (1725)
Minuet de l’obertura
Ària: Lo farò (escena d’Eduige)

Rinaldo (1711)
Simfonia del III acte de l’òpera
Ària: Sorge nel petto caro diletto (escena de Goffredo)

Hèrcules (1745)
Concerto grosso Op. 6 Núm. 7 – Largo – allegro
Ària: Where shall I fly? (escena de Dejanira)

2a. PART

Concerto Grosso Op. 6: No. 4 · HWV 322
Larghetto affettuoso – allegro – largo e piano – allegro

Giulio Cesare
Recitatiu: Figlio non è –
Ària: Langue offeso mai riposa (escena de Sesto)

Rinaldo
Ària: Lascia ch’io pianga (escena d’Almirena)

Ariodante (1735)
Musette, andante – allegro
Ària: Dopo notte (escena d’Ariodante)

Comentari de les obres: Miquel Desclot, poeta

ORQUESTRA BARROCA CATALANA

L’Orquestra Barroca Catalana neix l’any 1993 amb la idea de divulgar i recuperar repertori dels segles XVII i XVIII. Els seus membres, majoritàriament residents a Catalunya, són músics especialitzats en interpretació històrica (violins: Santi Aubert, Elisabeth Bataller, Angela Moro, Ricart Renart, Guadalupe del Moral; violes: Natan Paruzel, Núria Pujolràs; violoncel: Ruth Verona; contrabaix: Mariona Mateu; clavicèmbal: Jordi Reguant). El repertori interpretat, tant instrumental com operístic i religiós, és ampli. Es podria destacar la recuperació d’obres de Domènec Terradellas, Francesc Valls, Emanuele d’Astorga i Manuel i Josep Pla, entre altres.

Del repertori interpretat cal assenyalar la missa Alma redemptoris Mater i el Concert per a fagot d’Anselm Viola, Stabat Mater i Salve Regina de Josep i Manuel Pla, el Magníficat, la Passió segons sant Joan i la Passió segons sant Mateu de Johann Sebastian Bach, les Vespres de la beata Verge de Claudio Monteverdi, el Te Deum de M. A. Charpentier, el Messias de Georg Friedrich Händel, el Rèquiem de Wolfgang Amadeus Mozart, la Missa Nelson de Franz Joseph Haydn i el Concert per a violí en Re menor de Felix Mendelssohn.

Hi han treballat directors de prestigi internacional com Hiro Kurosaki, Daniel Reuss, Olivia Centurioni, Paul Dombrecht, Barry Sargent, Charles Limouse, Eva Kollar, Jordi Casas i K. F. Beringer, entre altres, i hi han col·laborat com a solistes, Josep Borràs, Raquel Andueza, Marta Infante, Xavier Sabata, Jordi Domènech, Marta Matheu, Pau Bordas, Lluís Vilamajó, Lucy Crowe, Marianne Beate Kielland, entre altres.

Ha enregistrat i editat l’integral de la música religiosa de Josep i Manuel Pla, per a veu solista i orquestra. Premi Enderrock Clàssica 2011.

MANFREDO KRAEMER
PRIMER VIOLÍ I DIRECTOR

Va començar els estudis de violí a Còrdova (Argentina) i va continuar en 1984 a la Hochschule für Musik Köln, amb F. J. Maier.

L’any 1985, amb companys seus de la universitat, va fundar l’orquestra Concerto Köln i, un any després, convidat per R. Goebel, col·labora amb el prestigiós grup Musica Antiqua Köln.

Una intensa activitat concertística, com a solista o director, i al voltant de cent compromisos anuals, el duen arreu del món.

En 1996 va crear el grup instrumental The Rare Fruits Council, els enregistraments del qual han rebut diversos premis. L’any 2000 funda La Barroca del Suquía a Còrdova, que es considera l’orquestra actual amb instruments d’època més important a Llatinoamèrica, oferint obres mestres del Barroc en versió original. Des del 1991 col·labora estretament amb J. Savall, com a primer violí de Le Concert des Nations. Considerat per la BBC Music Magazine (2004) un dels més destacats violinistes barrocs de l’actualitat, la seva discografia comprèn més de quaranta títols.

LÍDIA VINYES CURTIS, MEZZOSOPRANO

Música polifacètica, violinista professional de Barcelona, estudia cant líric amb el mestre Jorge Sirena i s’especialitza en violí barroc i música antiga al Conservatori Superior de Tolosa i a la Schola Cantorum Basiliensis. Treballa com a violinista a l’Orquestra Barroca Catalana, a l’Ensemble Baroque de Limoges, entre altres formacions barroques.

Guanya la Bachwoche de la Bachakademie de Stuttgart 2013. Col· laboradora com a solista habitual del director Helmuth Rilling per les Passions i Cantates de J. S. Bach a la sala Tchaikovsky de Moscou, a la Thomaskirche de Leipzig i al City-Hall de Hong-Kong, Sigiswald Kuijken també la convida en aquest repertori per Alemanya, Bèlgica i el Japó, així com amb l’Ensemble Bach-Vokal de Stuttgart amb l’organista i director Kay Johannsen.

El seu camí per l’òpera comença amb Josep Pons per a fer de Pirene en L’Atlàntida de M. de Falla amb l’ONE, debuta al Liceu amb el seu valorat Ascanio de Benvenuto Cellini, al Théâtre des Champs Élysées, al Teatro Real en la darrera producció de Rodelinda de G. F. Händel, entre altres.

Dirigida recentment per Gustavo Dudamel cantant la Novena de L. van Beethoven, ha interpretat la Cantata BWV 170 per a Alto, junt amb Juan de la Rubia i l’Orquestra Barroca Catalana a l’Auditori de Barcelona i ha gravat amb la BBC Orchestra l’obra d’Enric Granados Goyescas per Harmonia Mundi.

Menú